Michał Broniszewski, urodzony 21 lipca 1972 roku w Piasecznie, to znany polski kierowca wyścigowy.
Jego kariera sportowa obejmuje wiele znaczących osiągnięć, które przyciągnęły uwagę fanów motoryzacji w Polsce i za granicą.
Kariera
Ferrari Challenge Europe
Kariera Michała Broniszewskiego w międzynarodowym motorsporcie rozpoczęła się w 2007 roku, kiedy to zadebiutował w serii Trofeo Pirelli Ferrari Challenge Europe. W swoim pierwszym sezonie zajął 23. miejsce w klasyfikacji ogólnej. Już jednak w następnym roku udało mu się stanąć na podium, co pozwoliło mu zakończyć zmagania na dwunastej pozycji w klasyfikacji generalnej. Powtórzył ten wynik w 2009 roku, utrzymując się w czołówce zawodników tej prestiżowej serii.
International GT Open
W 2009 roku Broniszewski przeszedł na wyścigi samochodów GT, biorąc udział w serii International GT Open. W trakcie szesnastu wyścigów, w których brał udział, odniósł sześć zwycięstw i dwanaście razy stawał na podium. Z dorobkiem 115 punktów uplasował się na siódmej pozycji w końcowej klasyfikacji, jednak zdobył tytuł mistrza w klasie GTS. Jego partnerem wyścigowym był Austriak Philipp Peter. W kolejnym roku, startując w samochodzie klasy Super GT, tylko czterokrotnie gościł na podium, a z dorobkiem 114 punktów zajął ósmą lokatę, w swojej klasie będąc szóstym. W 2011 roku odniósł dwa zwycięstwa, jednak w klasyfikacji generalnej spadł na ósme miejsce, a w ogólnej klasyfikacji kierowców zajął czternastą pozycję. Kontynuując swoją karierę, współpracował z zespołem Kessel Racing w Międzynarodowej Serii Samochodów GT, osiągając w 2012 roku ósme miejsce w klasyfikacji żądających wyzwań, a rok później (po wystartowaniu w zaledwie czterech wyścigach) – czternaste.
Wyścigi długodystansowe
Obok rozgrywek w samochodach GT, Broniszewski aktywnie uczestniczył także w wyścigach długodystansowych. W 2010 roku zdołał zdobyć pole position w 6-godzinnym wyścigu na torze Vallelunga, kończąc rywalizację na drugiej pozycji. W 2011 roku powtórzył ten sukces w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju. Również w tym samym roku brał udział w Le Mans Series oraz Intercontinental Le Mans Cup, reprezentując klasy LM GTE Am i LM GTE Pro. W 2012 roku zdobył drugie miejsce w klasie GT3 podczas wyścigu Gulf 12 Hours, a w kolejnym roku uplasował się na trzeciej pozycji. W 2013 roku, biorąc udział w 6-godzinnym wyścigu w Rzymie, zakończył zmagania na trzecim miejscu. W 2014 roku, wystartował w czterech wyścigach European Le Mans Series, zdobywając łącznie siedemnaście punktów i kończąc sezon na siedemnastej pozycji w klasyfikacji klasy GTE.
Statystyki
W tej sekcji zaprezentowane zostaną kluczowe osiągnięcia Michała Broniszewskiego w zakresie jego statystyk wyścigowych.
Sezon | Seria | Zespół | Wyścigi | Zwycięstwa | PP | NO | Podium | Punkty | Pozycja |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2007 | Ferrari Challenge Europe – Trofeo Pirelli | Kessel Racing | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 18 | 23 |
2008 | Ferrari Challenge Europe – Trofeo Pirelli | Kessel Racing | 14 | 0 | 0 | 1 | 1 | _ | 12 |
2009 | International GT Open | Kessel Racing | 16 | 6 | 3 | 4 | 12 | 115 | 7 |
International GT Open – GTS | 16 | 6 | 3 | 4 | 12 | 115 | 1 | ||
International GT Open – Super GT | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | NS | ||
Ferrari Challenge Europe – Trofeo Pirelli | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 23 | 12 | ||
2010 | International GT Open | Kessel Racing | 14 | 0 | 0 | 0 | 4 | 114 | 8 |
International GT Open – Super GT | 14 | 0 | 0 | 0 | 4 | 46 | 6 | ||
Italian GT Championship – GT2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 19 | 14 | ||
6 Hours of Vallelunga | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | N/A | 2 | ||
2011 | International GT Open | Kessel Racing | 14 | 1 | 0 | 0 | 5 | 118 | 14 |
International GT Open – Super GT | 14 | 2 | 0 | 0 | 5 | 51 | 8 | ||
Le Mans Series LM GTE Am | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | NS† | ||
Le Mans Series LM GTE Pro | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | NS | ||
Intercontinental Le Mans Cup – LM GTE Am | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | NS | ||
24H Dubai – A6 | AF Corse | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | N/A | 2 | |
2012 | International GT Open | Kessel Racing | 15 | 1 | 0 | 0 | 4 | 96 | 10 |
International GT Open – Super GT | 15 | 1 | 0 | 0 | 4 | 35 | 8 | ||
European Le Mans Series GTE Am | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | NS† | ||
Gulf 12 Hours – GT3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | N/A | 2 | ||
2013 | International GT Open – Super GT | Kessel Racing | 3 | 1 | 0 | 0 | 1 | 13 | 14 |
Winter Series by GT Sport – Super GT | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | NS† | ||
Gulf 12 Hours – GT3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | N/A | 3 | ||
6 Hours of Rome – GT3 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | N/A | 3 | ||
2014 | European Le Mans Series – GTE | Kessel Racing | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 17 | 17 |
Blancpain Endurance Series – Pro-Am Cup | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 9 | 22 | ||
2015 | Blancpain Endurance Series – Pro-Am Cup | Kessel Racing | 5 | 1 | 0 | 0 | 3 | 64 | 2 |
Warto odnotować, że istnieją wyścigi, w których Broniszewski nie był klasyfikowany, co zaznaczone zostało symbolem †.
Pozostali ludzie w kategorii "Sport i rekreacja":
Marek Gołębiewski | Damian Mielewczyk | Witold Sikorski | Robert Szustkowski | Bartosz SoćkoOceń: Michał Broniszewski